Kısa süreli hafif yoğunluklu yağmur
  • EURO 7.19
  • DOLAR 6.45

Dil Yanlışları ( 351 – 363 )

H. Kutsi Kaya - 6 Mart 2020 06:07 A A

 

 

351) Atamaları başlatan startı verdi.
ATV, fondaki ses, 6 Aralık 2010, 19.33
Doğrusu: Atamaları başlattı. 

 

352) İstanbul’da falan bir sahne alıyor musunuz?
Flash TV, Ankaralı Ayşe, 6 Aralık 2010, 23.07
Doğrusu: İstanbul’da sahneye çıkıyor musunuz? 

 

353) Âkabinde şirket konuları gündeme geliyor.
Haber Türk, Emin Arslan,  6 Aralık 2010, 23.27
Yanlışlığın sebebi: “a”nın uzun okunmasından doğan dil yanlışı.
Doğrusu: Akabinde şirket konuları gündeme getiriyor. 

 

354) Emniyet Merkez’de görevli birisiniz.
Haber Türk, Yiğit Bulut, Sansürsüz, 6 Aralık 2010, 23.30
Yanlışlığın sebebi: Her iki kelime de (eğitim ve merkez) isim olduğu halde tamlamanın sıfat tamlaması şeklinde (eğitim merkez) kurulması.
Doğrusu: Emniyet Merkezi’nde görevli birisiniz. 

 

355) AKP ile arasındaki ipleri attı.
Akşam, Oray Eğin, 10 Aralık 2010
Doğrusu: AKP ile arasındaki köprüleri attı. 

 

356) Ağzında da bir bakla ıslanmaz.
Haber Türk, Medya Kritik, Aslı Aydıntaşbaş, 13 Aralık 2010, 11.35
Doğrusu: Ağzında bakla ıslanmaz. 

 

357) Uçağın 13.30’a kadar kalkış yapamayacağı bildirildi.
Haber Türk, Soner Dağıstanlı, 13 Aralık 2010, 12.01
Doğrusu: Uçağın 13.30’a kadar kalkamayacağı bildirildi. 

 

358) Tarçın çok güzel bir şey. Yemeğe de yakışıyor.
TRT 1, Ceyda Bazal, 13 Aralık 2010
Doğrusu: Tarçın yemeğe lezzet katıyor. 

 

359) 1922 yıllarından ne hatırlıyor?
Kanal D, Hüseyin Hatemi, 16 Aralık 2010, 01.13
Açıklama: 1922 yılı tek yıl olduğu için çoğul kullanılmaz.
Doğrusu: 1) 1922 yılından ne hatırlıyor? 2) 1922’den ne hatırlıyor? 

 

360) 30 yıl önce bale hayatım başladı.
Haber Türk, Tan Sağtürk, 14 Aralık 2010, 01.54
Açıklama: Cümle yanlış olmasa da “özne”nin vurgulanması açısından bir “kusur” var.
Doğrusu: Baleye 30 yıl önce başladım. 

 

361) Açın telefonunuzu sesinizi göreyim.
Haber Türk, Ali Poyrazoğlu, 1 Aralık 2010, 02.07
Doğrusu: Telefon edin de sesinizi duyayım. 

 

362) Ben de okulda hocayım. Çocukların yeteneklerinin geriye kaçtığını düşünüyorum.
Haber Türk, Ali Poyrazoğlu, 14 Aralık 2010, 02.08